Technische verbeteringen

On-page optimalisatie

On-page optimalisatie is erg belangrijk omdat het de basis vormt van jouw website. Conversie optimalisatie, SEO copywriting en user experience (UX) zijn allemaal elementen die bij online marketing komen kijken, maar hebben alleen zin als je veel bezoekers trekt. Begin dus eerst met on-page optimalisatie.

On-page SEO optimalisatie

Ik analyseer jouw website GRATIS en laat je weten waar technische verbeterpunten liggen.

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Tijdelijk 20% korting op je eerste maand.

Wat is on-page optimalisatie?

Heb je ooit gehoord van on-page optimalisatie? Het is de perfecte manier om te beginnen voor zoekmachine optimalisatie. De naam zegt het al, en dat is het optimaliseren van je website zodat bezoekers makkelijker kunnen vinden wat ze zoeken. 

On-page optimalisatie voor SEO is het opzetten van je website vanuit het oogpunt van de zoekmachine. Hoewel het exacte algoritme van Google een groot geheim is, weten we voor het grootste deel hoe het werkt en welke technische punten belangrijk zijn. Een website moet een logische structuur hebben die Google kan begrijpen. On-page optimalisatie is eenvoudig en in de meeste gevallen ook vrij logisch – verschillende punten op je pagina zullen specifieke informatie nodig hebben over wat de pagina aanbiedt, wat je kunt door middel van:

  • HTML tags (paginatitel, omschrijving en kopteksten)
  • Afbeeldingen optimaliseren
  • Duidelijke URL
  • Structured data
  • Unieke content
  • En meer…

Voordelen van on-page optimalisatie

On-page optimalisatie is de beste manier om je website toegankelijker en gebruiksvriendelijker te maken voor mensen. Het helpt ook zoekmachines zoals Google je website beter te begrijpen. De voordelen van on-page optimalisatie zijn uitgebreid en omvatten:

  • On-page optimalisatie verbeterd je posities in zoekmachines.
  • De kwaliteit, relevantie en leesbaarheid van je pagina verbeteren.
  • Meer website bezoekers dankzij betere posities.
  • Betere gebruikerservaring via relevante interne links.
  • Een natuurlijke content flow, waardoor het prettiger is om te lezen.

 

Contact opnemen

Het verschil tussen on-page en off-page optimalisatie

On-page optimalisatie verwijst niet alleen naar het hebben van goede inhoud, maar ook ervoor te zorgen dat alle zichtbare stukken correct zijn geoptimaliseerd, waaronder op tekst gebaseerde informatie zoals titels / subtitels, afbeeldingen plus alle andere CSS-stijlen die van invloed zijn op hoe lezers de pagina waarnemen, zoals achtergrondkleuren. 

Off-page optimalisatie draait om de externe factoren. Deze variabelen hebben geen directe invloed op hoe je website eruit ziet, maar ze hebben wel een effect op de relevantie ervan in de ogen van Google – wat leidt tot betere rankings. Off-page optimalisatie richt zich op bijvoorbeeld het creëren van waardevolle backlinks, of het optimaliseren van Google Mijn Bedrijf. Dit helpt mee om goede signalen af te geven aan Google. 

On page optimalisatie

On-page optimalisatie uitbesteden

On-page optimalisatie is een noodzakelijk onderdeel van online marketing. Het omvat niet het hele proces, maar het biedt wel een uitstekend begin. Als je op zoek bent naar een specialist die je website kan optimaliseren en het succes ervan nog verder kan vergroten, neem dan vandaag nog contact op.

De 5 belangrijkste on-page optimalisaties

Een goed ontworpen website kan een enorme impact hebben. Met de juiste elementen zal je site geoptimaliseerd zijn voor snelheid en eenvoudige navigatie, zodat bezoekers meer geneigd zijn op de pagina te blijven terwijl ze alle informatie of zoekmogelijkheden verkennen. De 5 belangrijkste on-page optimalisaties voor online succes zijn:

Headings

Headings zijn een van de belangrijkste onderdelen binnen on-page optimalisatie. Ze kunnen worden gebruikt als een manier om te laten zien waar de inhoud over gaat zonder de tekst echt te lezen, waardoor ze perfect zijn om iemands aandacht te trekken met net genoeg informatie zodat de bezoeker kan besluiten of het interessant genoeg is om verder te lezen.

De belangrijkste kop wordt de H1 genoemd. Deze moet worden gereserveerd voor je belangrijkste zoekwoord. Gebruik voor elke pagina slechts één H1-kop.

Pagina titels

Paginatitels zijn essentieel voor zoekmachine optimalisatie. Een paginatitel mag niet langer zijn dan 70 tekens en moet lang genoeg zijn zodat de zoekmachine gemakkelijk kan lezen en begrijpen waar je pagina over gaat zonder enige verwarring of problemen. Elke pagina heeft een unieke title-tag die verschijnt in de zoekresultaten. Dit deel van on-page optimalisatie is misschien wel het belangrijkste om in te stellen, vooral als je wilt dat je webpagina’s opvallen tussen anderen en meer verkeer krijgen.

Google update: Google heeft onlangs een update uitgerold die je leven wat makkelijker kan maken. Een recente update van Google betreft het automatisch aanpassen van de paginatitel en omschrijving voor alle webpagina’s. Als Google denkt een betere paginatitel en omschrijving te kunnen maken voor een bepaalde zoekopdracht, dan zullen ze deze aanpassen en relevanter maken voor de zoekintentie.

Afbeeldingen

Een onderdeel dat vaak onopgemerkt blijft binnen SEO optimalisatie is het belang van geoptimaliseerde afbeeldingen. Google beschouwt haar gebruikers als klanten, en het is in hun beste belang om hen zoekresultaten van kwaliteit te bieden, want als een klant een positieve ervaring heeft gehad zullen ze deze dienst blijven gebruiken.

Het belang van afbeeldingen op de pagina kan niet worden onderschat. Zorg ervoor dat je ze in jouw voordeel gebruikt. Google zoekt naar gerelateerde woorden in de titel, het onderschrift en de alt-tekst van een afbeelding. Het algoritme dat Google aanstuurt kan namelijk niet zien hoe een afbeelding eruit ziet; in plaats daarvan gebruikt het de informatie van een afbeelding die hen kunnen helpen de betekenis achter elke afbeelding beter te begrijpen dan wanneer ze alleen naar de bestandsnaam zouden verwijzen.

Content

Content is king, maar dat betekent niet altijd dat het zinvol is. Veel mensen denken dat ze weten wat dit betekent, want 1.500 woorden op je pagina moet toch wonderen doen voor de ranking? Nou zeker, maar het gaat niet alleen over het aantal woorden. De content moet ook afgestemd zijn op de behoeften en interesses van jouw doelgroep. In welke fase van de klantreis bevindt de bezoeker zich momenteel? Zijn ze enkel aan het oriënteren of willen ze direct iets kopen? 

Het See, Think, Do & Care model van Google is een handig hulpmiddel om jouw klantreis in kaart te brengen. De stappen in dit proces geven aan hoe je verschillende soorten klanten in elke fase kunt aanspreken voor de beste resultaten.

URL slugs

In een wereld waar woordkeuze en zinsbouw tegenwoordig de belangrijkste factoren zijn in on-page optimalisatie, is het soms moeilijk om te onthouden dat URL’s er ook nog steeds toe doen. Een paar jaar geleden deden ze er veel meer toe dan nu; maar er zit nog altijd enige waarde in het opnemen van zoekwoorden of zinnen die gerelateerd zijn aan de pagina. Het is beter om je zoekwoorden in de URL te hebben dan niet, maar zorg er ook voor dat ze leesbaar zijn voor Google. Plaats dus geen vreemde getallen of symbolen in de URL ter voorkoming dat Google het niet kan begrijpen.

Pagina optimalisatie uitbesteden

Als je slecht gevonden wordt in Google, ga dan aan de slag met het optimaliseren van je pagina’s voor de zoekmachine. Geen zin om het zelf te doen of geen tijd? Besteed deze klus dan aan mij uit! Ik ben een allround online marketeer met een specialisatie in SEO.

Wil je meer advies over on page optimalisatie of een offerte? Bel 06-19521333 of laat je gegevens achter in het formulier hiernaast.

On-page SEO specialist nodig?

Benieuwd op welke manier ik jouw website kan optimaliseren?
Laat je gegevens achter en ik neem contact met je op.

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Deze klanten gingen je voor

Taniel skincare
Homemeubels logo
Alleswater logo
Dekbedenzo logo
123ledstrips logo
Vitaminentotaal logo