Sales en leads verhogen

Conversie optimalisatie

De statistieken zijn duidelijk. Jouw websitebezoekers zijn dol op je, maar het aantal leads of sales is al een tijdje teleurstellend laag. Plan vandaag nog een gratis adviesgesprek zodat we oplossingen op maat kunnen aanbieden om je conversies te verbeteren.

Bezoekers omzetten naar klanten?

Ik analyseer jouw website GRATIS
en laat je weten waar kansen liggen.

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Tijdelijk 20% korting op je eerste maand.

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie zorgt ervoor dat jouw website geoptimaliseerd is voor conversies. Wat gebeurt er als een bezoeker eenmaal op de site is aangekomen? Conversiespecialisten zouden zichzelf deze vraag moeten stellen, omdat het hen zal helpen om potentiële klanten en verkoop uit elk van die bezoekers te maximaliseren!

Als zoekmachine optimalisatie specialist help ik je zowel bij het aantrekken van bezoekers door de kracht van SEO als bij het omzetten van deze bezoekers in betalende klanten.

Ik zorg voor dit hele proces, zodat jij je kunt concentreren op je doelen. Met mijn expertise zullen je websitebezoekers veel eerder geneigd zijn te handelen en producten te kopen of hun gegevens achter te laten voor je belangrijkste diensten of producten.

Kenmerken van conversie optimalisatie

Je website is gericht op bepaalde groepen mensen. De manier waarop je de tekst op je site schrijft moet aansluiten bij deze doelgroep en wat ze nodig hebben:

  • De inhoud moet aan de verwachting van de bezoekers voldoen
  • De inhoud moet zo ontworpen zijn dat je er meer van wilt hebben
  • Er moeten conversiemogelijkheden te vinden zijn
  • Om bezoekers te laten converteren, moet je ze op de juiste manier triggeren
  • Bezoekers moeten gemakkelijk door de website kunnen navigeren
  • Er zijn meerdere factoren die het succes van je website bepalen
Contact opnemen

Het conversie optimalisatie proces

Conversie optimalisatie is een proces dat gebruikt wordt om de online effectiviteit van je website te verhogen. Bedrijven richten zich vaak op hoger scoren in zoekmachines, maar dat is niet altijd voldoende voor succes.

Een mooie website lay-out kan van waarde zijn voor je conversie optimalisatie, maar grondig onderzoek is nog belangrijker. Een website mag er aan de oppervlakte goed uitzien; als mensen niet doorklikken en meteen vertrekken heb je er weinig aan! Daarom staat de klant altijd op de eerste plaats bij online marketing, want zij zorgen uiteindelijk voor omzet.

Op basis van een uitgebreid onderzoek stel ik een plan van aanpak op voor de conversie optimalisatie van je website. Hiermee halen we meer klanten via het internet binnen!

Sales funnel scaled

Conversie optimalisatie uitbesteden

Het internet is een concurrerende wereld geworden, en als ondernemer begrijp je het belang van conversie optimalisatie. Om op te vallen in dit digitale tijdperk met zoveel concurrerende websites is het belangrijk dat je iemand inhuurt die gespecialiseerd is in conversie optimalisatie. Schakel mij in als jouw online marketing expert!

Belangrijke conversie optimalisatie factoren

Conversie-optimalisatie is als het bouwen van een uitgebreid huis. Aan de basis ervan moet je ervoor zorgen dat al je technische en bruikbaarheidsbehoeften gedekt zijn – zonder deze dingen op hun plaats zou het niet meer zijn dan een stapel bakstenen die wacht op de regenbui of aardbeving (of welk uiterste dan ook komt). Dan zo hoog mogelijk op wat veel mensen “de piramide” noemen gaat conversiepotentieel: hoe groot is de kans dat bezoekers klanten worden? Dit vergt enige zorgvuldige planning, want het heeft geen zin iets te optimaliseren als niemand enige verandering van hun bezoek kan merken!

Pagespeed

Performance & Usability

Kunnen bezoekers gemakkelijk door je site navigeren? Vinden ze snel wat ze zoeken en laadt de website snel genoeg zodat je op elke pagina alle klantenmogelijkheden kunt benutten. Klinkt dit als iets waar we samen aan kunnen werken om succes te boeken? Laat het me direct weten zodat we van start kunnen gaan!

Draait je website op WordPress? Top, ik ga meteen aan de slag! Heb je een ander CMS systeem dan WordPress? Dan geef ik duidelijke handvaten waarmee je webbouwer exact weet wat aangepast moet worden om resultaat te halen.

Content optimalisatie

Als het om de inhoud van je website gaat, voelen je bezoekers zich dan enthousiast door wat ze zien? Help je ze aan hun behoeften te voldoen en neem je alle twijfels weg die in hun achterhoofd kunnen blijven hangen voor ze bij je kopen.

Het is tijd om je website tot leven te brengen met meeslepende en overtuigende SEO copywriting webteksten.

Content optimalisatie
Google analytics vb

Google Analytics

Je weet wat ze zeggen: “Meten is weten!”. Het is altijd goed om wat statistieken als onderbouwing van je mening te hebben. Online kun je bijna alles meten met Google Analytics!

  • waar je bezoekers vandaan komen;
  • hoe lang ze op je website blijven;
  • hoeveel pagina’s ze bezoeken;
  • via welk apparaat ze je website bezoeken;
  • op welke pagina ze je website verlaten;
  • en nog veel, en veel meer.

Met Google Tag Manager kunnen we ook meten als het afspelen en pauzeren van video’s, klikken op externe links en de functionaliteit van specifieke knoppen.

A/B testen

Google Optimize is een hulpmiddel waarmee je mogelijke verbeteringen aan de pagina’s van je website kunt aanbrengen. Het controleert of de veranderingen die we bedenken ook werkelijk tot meer conversies leiden en het test bijna alles via een A/B testproces, zonder dat zware technische ingrepen nodig zijn.

Bij A/B testen maak je twee varianten van je pagina die tegelijk lopen. De ene bezoeker krijgt de A-variant te zien en een andere bezoeker krijgt de B-variant te zien. Het doel? Meten hoe elke variant de betrokkenheid van de gebruikers beïnvloedt, zodat we betere beslissingen kunnen nemen over welke inhoud waar moet verschijnen!

Split test

Conversies verbeteren

Je bent misschien nieuwsgierig naar de mogelijkheden die conversie optimalisatie te bieden heeft. Waarom vraag je mij niet om advies en zie hoe het werkt zonder eigen verplichtingen?

Wil je het aantal bezoekers op je site verhogen en het conversiepercentage verbeteren? Daar kan ik bij helpen. Een goed ontworpen landingspagina door een expert werkt als een magneet voor bezoekers en verandert ze sneller in betalende klanten.

Ik kan advies geven over verschillende methoden en mijn ervaringen, neem dus gerust contact op.

Conversie specialist nodig?

Benieuwd op welke manier ik jouw website kan optimaliseren?
Laat je gegevens achter en ik neem contact met je op.

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Veelgestelde vragen

Wat betekent conversie optimalisatie?

Het doel van conversie optimalisatie is om bezoekers om te zetten in klanten of leads. Dit betekent meer resultaat van bezoekers door ze om te zetten in klanten en/of leads, wat weer kan resulteren in meer verkoop voor je bedrijf!

Wat doet een conversie optimalisatie specialist?

Een conversiespecialist zal de webpagina’s van je website doornemen en kijken welke conversies verbeterd kunnen worden. Ze gebruiken A/B testen om manieren te vinden die effectiever zijn dan voorheen, of die aanpassingen ook echt uitpakken is iets wat alleen de tijd zal leren!

Waarom conversie optimalisatie?

Conversie-optimalisatie is een van de interessantste dingen om aan je website te doen. Je kunt leren waarom mensen niet converteren en wat hen meer of minder geneigd maakt om bij je te kopen, wat ook bij andere marketing kanalen van pas komt!

Wat is een A/B test?

Een A/B test is een vorm van splittesten waarbij twee varianten, zoals een (opt-in) pagina of advertentie, tegen elkaar worden uitgetest om het conversiepercentage te verhogen. Je kunt meten hoeveel mensen op je website converteren ten opzichte van een specifieke variant en zeker weten of deze verandering beter of slechter is.

Deze klanten gingen je voor

Taniel skincare
Homemeubels logo
Alleswater logo
Dekbedenzo logo
123ledstrips logo
Vitaminentotaal logo