Hoe werkt Google Shopping?
Google Shopping is een platform voor detailhandelaars om hun producten te adverteren. Om advertenties op te zetten, heb je een Google Ads account nodig en moet je aangemeld zijn bij Google Merchant Center. Hier kun je namelijk jouw productfeed (data lijst met alle product informatie) uploaden. Wanneer de datafeed gekoppeld is aan Google Ads en ingeladen is in Merchant Center, kun je deze vervolgens in je advertenties laden. Heb je hulp nodig om dit optimaal te gebruiken voor jouw webshop? Neem gerust contact op.
Google Shopping is een hulpmiddel van onschatbare waarde voor detailhandelaars die een zeer specifiek publiek willen bereiken. Het is echter belangrijk dat je een correcte en up-to-date productfeed hebt voordat je een advertentiecampagne in het Google-platform uitvoert, zodat je advertenties niet alleen relevant zijn, maar ook accuraat.
Een belangrijk aspect van een succesvolle campagne is dat je jouw productfeed up-to date en actueel houdt. Voorraadprijzen veranderen, net als de beschikbaarheid van producten. Als ze niet dagelijks of wekelijks worden bijgewerkt, bestaat het risico dat je op verkeerde momenten reclame maakt voor producten die niet op voorraad zijn. Google Shopping vertrouwt op nauwkeurige informatie voor optimaal resultaat.
Je positie in de zoekresultaten hangt af van hoeveel je voor een klik wilt betalen, de kwaliteit van jouw productfeed en de bijbehorende Google Shopping advertenties.