Geef richting aan je marketing

Online marketing strategie

Alles begint met een goede online marketing strategie. Om een goede en succesvolle strategie te bepalen, duik ik in de markt, de concurrentie en de cultuur van jouw bedrijf door kritische vragen te stellen – en vervolgens marketingkanalen te identificeren om jouw doelstellingen te bereiken!

Strategisch advies nodig?

Ik ontwikkel een online marketing strategie op maat die impact maakt voor jouw bedrijf.

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Tijdelijk 20% korting op je eerste maand.

Wat is een online marketing strategie?

Een online marketing strategie is een lange termijn strategie dat de online marketing activiteiten van een organisatie uitstippelt om de doelstellingen te bereiken op een doeltreffende manier. De online marketing strategie wordt ontworpen om aan te sluiten bij de behoeften van jouw bedrijf. Er wordt rekening gehouden met je doelstellingen, capaciteiten, data en de techniek van je website.

Online marketing is een belangrijk onderdeel van het hedendaagse bedrijfsleven, maar voor veel mensen is het niet duidelijk hoe het werkt. De eerste stap in elke online strategie zou moeten zijn om een duidelijk plan te hebben met al jouw doelen uiteengezet, zodat je succes kunt meten wanneer ze zijn bereikt!

De voordelen van een online strategie

Een goede online marketing strategie kan jouw campagne maken of breken. Het is essentieel voor succes, en het biedt een aantal belangrijke voordelen:

  • Scherpe focus op doelstellingen
  • Meetbare data en resultaten
  • Duidelijke kaders van de campagne
  • Meer inzicht in jouw bedrijfsbehoeften
  • Onderscheid je online van concurrenten

Het belang van een goede online strategie

Wanneer een bedrijf geen duidelijke strategie heeft, tasten zowel zijzelf als de klant in het duister over waar ze naartoe willen. Zonder een idee van wat jouw doel is voor een bepaalde situatie of campagne – van nieuwe productontwikkeling tot marketinginspanningen – wordt het niet alleen moeilijk om te communiceren wie je als klanten wilt, maar ook om te begrijpen waarom deze mensen JOU zouden verkiezen boven anderen wanneer er zo weinig verschil lijkt te zijn tussen hen allemaal.

Een van de belangrijkste dingen in het bedrijfsleven is het hebben van een duidelijke strategie. Ookal ben je goed vindbaar in Google en werkt je website naar behoren, als er geen online strategie plan is zullen de resultaten tegenvallen.

Online marketing strategie

Hoe ontwerp je een online marketing strategie?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde. Dus hoe kan jouw digitale strategie dan hetzelfde zijn? Onthoud dat wat voor jouw concurrentie werkt, misschien wel niet voor jou werkt. Ook al zit je in vergelijkbare sectoren en verkoop je producten of diensten die overeenkomen met die van andere bedrijven; er zullen altijd verschillen zijn.

Een online marketing strategie geeft je meer inzicht in je bedrijfsbehoeften en je doelgroep en geeft je antwoord op belangrijke vragen zoals:

  • Wat wil je bereiken met online marketing?
  • Waar wil je over 1, 5 of 10 jaar staan?
  • Wie is je doelgroep?
  • Voor welke uitdagingen staat je doelgroep?
  • Welke oplossingen kun je hiervoor bieden?
  • Hoe wordt je op dit moment gevonden?

Het See, Think, Do & Care marketing model

Ik gebruik het See, Think, Do & Care model van Google om de juiste route te vinden voor jouw bedrijf. Dit is een methode waarmee jij, als ondernemer of marketeer, je doelgroep in elke fase van hun reis effectief kunt identificeren en ook na de conversie van waarde kan zijn voor je klant.

See think do care

We weten dat elke stap in het koopproces anders is, dus heeft Avinash Kaushik een strategisch kader ontwikkeld bij Google om in elke fase te focussen op de klantervaring in plaats van alleen op je producten. 

Je kunt dit model gebruiken als een schets voor het ontwikkelen van content en campagnes rond de belangrijkste momenten in de reis van jouw klanten – wanneer ze producten onderzoeken of prijsopties bekijken voordat ze een beslissing nemen; wanneer het tijd is om een aankoopbeslissing te nemen op basis van noodzaak (ik heb nu iets nodig) of voorkeur (dit lijkt me leuk). De STDC-methode zorgt voor optimaal resultaat, in welke fase mensen zich ook bevinden tijdens hun klantreis!

Begin met een online strategie

Waarom begin je niet met een online marketing strategie? Dit zou wel eens de juiste stap voor je kunnen zijn! Ik neem graag alle opties met je door en ben er voor het hele proces, van begin tot eind!

Contact opnemen
  1. Strategie
  2. Implementatie
  3. Optimalisatie
  4. Rapportage

Het doel van een online strategie

Het uitschrijven van de online marketing strategie dwingt ons om in de toekomst te kijken en na te denken over de verschillende elementen die van invloed zijn op het resultaat. Dit verkleint de kans dat we iets over het hoofd zien. We kunnen uiteraard niet de toekomst voorspellen, maar met een online marketing strategie plan op papier of digitaal zijn er in ieder geval minder valkuilen!

Je maakt daarnaast verstandige en doordachte keuzes op weg naar het einddoel, want je creëert een weloverwogen doel voor jouw team en de rest van de organisatie. Op die manier weet iedereen wat er van hen verwacht wordt in termen van prestatiedoelen, maar hebben ze ook richtlijnen waarmee ze hun succes kunnen meten wanneer ze naar prestaties toewerken. 

Dit zorgt er ook voor dat je een stok achter de deur hebt als er afleiding op je pad komt. Het helpt om de prioriteiten te bewaken bij wat echt goed voor jezelf en het bedrijf is, zonder dat je te veel afgeleid wordt door andere dingen.

Tdim - internet marketing enschede

Welkom in de wereld van online marketing! Het is tijd om te investeren in je toekomst. Je hebt een online marketing strategie nodig die jouw organisatie naar je einddoel brengt. Hoe wil je er over een jaar voor staan? Waar ga je in investeren en wat wil je opbouwen? Een online marketing strategie helpt daarbij.

Een laatste, belangrijke tip is om je online marketing strategie te blijven evalueren omdat er altijd nieuwe inzichten zijn die kunnen worden verkregen uit de vooruitgang in de technologie of veranderingen binnen de industrie. Je ontdekt misschien iets beters dan wat je eerder had bedacht dankzij dit evaluatieproces dat uiteindelijk leidt tot succes

Online marketing strategie bepalen

Laat mij je helpen jouw bedrijf tot een succes te maken met mijn innovatieve marketing strategieën. Ik vertaal de behoeften van je bedrijf en creëer een effectieve online marketing strategie die maximaal resultaat oplevert. 

Of het nu gaat om zoekmachine adverteren, zoekmachine optimalisatie of linkbuilding – geen uitdaging is te moeilijk!

Ben je op zoek naar een online marketing partner die jouw bedrijf kan helpen groeien? Ik ben ervan overtuigd dat we samen iets moois kunnen opzetten. Laten we elkaar snel ontmoeten en de best mogelijke strategie uitwerken!

Aan de slag met een online strategie

Mijn online marketing strategie op maat zal je helpen jouw bedrijf te laten groeien.

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Deze klanten gingen je voor

Taniel skincare
Homemeubels logo
Alleswater logo
Dekbedenzo logo
123ledstrips logo
Vitaminentotaal logo